Bir Grup: Haydut

30.4.09



Meslek-i ruhiyem sebebiyle yeni çıkan tüm yerli rock albümlerini takip etmek durumundayım. Dişime göre bir şeyler keşfedince, hele bu bir ilk albüm ise, sık sık ihmal (ve hatta suistimal) ettiğim dinleyici kişiliğim baskın geliyor ve bu yeni grubu bir an önce canlı dinlemek zorunda oluyorum. Söz konusu süreç, Luxus en sevdiğim grup!” gibi iddialı cümlelerle mutlu sona erince çok güzel oluyor. Bir de Karnaval’ım var; bir türlü dinleyemedim ve şu sıralar onlar için kullandığım etiket ‘video ruh ikizim’.

Karnaval’dan bu yana beni en heyecanlandıran grup, Haydut. İlk albümlerine ‘Olsun Varsın’ demişler. 6 Mart’ta Studio Live’da gerçekleşen lansman konserlerini kaçırmışım. Kendilerine ilk klipleri ‘Kendin Ol Yeter’ yayına girmeden biraz önce yetişebildim. Klibin yönetmeni, yıllardır çoğu rock grubunun ilk klibi için tercih ettiği Devrin Usta. Video gayet güzel; ‘Haydut’ta yakalanacak doğal tadı yansıtma işlevini kasmadan yerine getiren, temiz bir çıkış klibi.





Grubun bir de ‘Bana klip çekin, patlarım, uçarım’ diye bağıran “Uçuyorum Kaçıyorum”u var. Kliplendiği ikinci günden itibaren, Haydut konserlerinin en sabırsızlıkla beklenecek ve en az iki kez çalınacak parçası olacağı kesin. ‘Uçuyorum Kaçıyorum’, albümün en eğlenceli parçası ama, rakibi de çok: ‘Rest’ ve ‘Demokrasi’ kişisel favorilerim. Albümde bir de, ‘Türk rock müziğinin klasik ballad’ları arasında yer almaya şimdiden aday’ nitelemesiyle yer alan parçalar var: ‘Hayaller’ ve ‘Makine’ en sevdiklerim diyeceğim, aklım diğerlerinde kalacak. ‘Olsun Varsın’, ‘Bir Köşede Dur Sen’ ve ’Nafile’ isimleri yazılmazsa olmazlardan. Albümdeki tüm parçaların lezzeti farklı; tahminimce hızlı tükenme ihtimali yok, gel zaman git zaman MFÖ tadı yakalayıp ‘canım çekti bir dinleyeyim’ denme ihtimali çok gibi.

Haydut’un enerjisi bir yana, vokalisti Volkan Akmehmet’in tav unsurum olduğunu özellikle söylemeliyim. Çok acayip, çok özel bir vokali var. Günün birinde bir müzikal çekmeyi başarırsam, teatral tarzı ile ilk bankolarımdan olacak. Başa dönecek olursak, Haydut’u canlı dinlemek için sabırsızlanma sebebimin başında bu adam geliyor. Lansman konserlerinden bu yana şans yaver gitmediğinden, televizyonumun başında Haydut kolluyorum. Dün geceki Yuxexes programından önce, MTV ve Genç Link’te dinledim kendilerini. İşin güzel yanı, iki programdaki performanslarının da akustik olmasıydı. Süreç hızla yolunu buldu, bu sıralar “Volkan Akmehmet en sevdiğim erkek rock solisti!”.

Dün gece, üzerine bir de, ‘Maskeli Balo’ cover’ı çalmalarıyla (çok başarılı bir cover olmuş; ben yine de buradan bir de Athena’ya öpücüklerimi yolluyorum tabi..) Haydut’un ikinci konserini çabucak vermesi benim için şart oldu. Tarihi kesinleşmemekle beraber, önümüzdeki ay Kemancı’da çalacaklarmış. Sabırsızlıkla bekliyor, eğlenesi bünyelere tavsiye ediyorum.





 

©Copyright 2011 ... | TNB | Blogger Blog Templates